Followers

Tuesday, February 07, 2012

Tips nak ramaikan follower

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh 


Hari ini aku nak share kat korang semua, macamana nak ramaikan follower kat blog korang. Ekceli blog aku tak lahh ramai sangat follower pun. Tak caya tengok follower kat belah kiri uhh, siap private follower lagi. Hehe, malu. Apa yang aku rasa betul cara dia, aku bagitau la kat korang. 

Kalau korang selalu / rajin buat bende ni, Insya Allah follower korang akan bertambah. Cuma satu je, kalau nak follow blog orang uh, follow la dengan ikhlas. Jangan macam terpaksa je, kita follow orang tu sebab dia follow kita, macam tu ? Sebenarnya kita follow ikut hati kita, bukan sebab orang suruh ke ape -.-

#1 Blogwalking

Blogwalking ni macam korang ada ushar blog yang cantik, kemas, korang follow blog tu. Pastu korang tinggalkan link blog korang kat shoutbox dia. Mana tahu orang lain yang tengok shoutbox dia 'TER' tekan link korang. Dah dapat sumbang traffic bog korang ^__^

#2 Join blogger group

Ni jugak salah satu cara korang nak promote blog korang. Misalnya join blogger group kat Fesbuk. Korang boleh share apa yang korang update dekat group tu. Kalau tajuk korang menarik, tak mustahil orang lain juga akan tertarik nak baca post korang. Dari situ dorang akan follow korang sebab dorang rasa blog korang menarik XD

#3 Buat tutorial

Kalau korang berkemahiran nak buat tutorial, baik korang post kan dekat blog. Terutama tutorial yang susah orang nak cari, korang buat. Nanti semua blogger akan tertumpu dekat blog korang sebab korang punya tutorial lain daripada yang lain. Tapi aku tak lahh buat tuto ni, sebab aku tak reti pun -.-


Okey, itu jelah yang aku mapu nak kongsi kat korang. Kalau nak tanya apa-apa pasal tips lain, komen lah dekat bawah ni ekk. Kbyee XD


No comments: